7 sposob├│w na ­čĺí dobry blog firmowy

Firmy coraz cz─Ö┼Ťciej prze┼Ťcigaj─ů si─Ö pod wzgl─Ödem wdra┼╝ania nowoczesnych, a tym samym kosztownych rozwi─ůza┼ä marketingowych. Cz─Östo zapominaj─ů jednak o sprawdzonych sposobach, kt├│re s─ů gwarancja sukcesu, a do tego ÔÇô nie wymuszaj─ů przygotowania tak du┼╝ego bud┼╝etu. Jednym z nich jest blog firmowy. Je┼╝eli prowadzisz swoj─ů dzia┼éalno┼Ť─ç, a jeszcze go nie posiadasz, to przeczytaj ten tekst i sprawd┼║, jak skutecznie tworzy─ç wpisy blogowe.

1. Blog firmowy i historia dzia┼éalno┼Ťci

Wpisy na blogu s─ů doskona┼é─ů opcj─ů na przedstawienie tzw. storytellingu. Owa koncepcja opiera si─Ö na opowiedzeniu historii marki, a co za tym idzie ÔÇô pozwala, w zrozumia┼éy i przejrzysty spos├│b, zaprezentowa─ç g┼é├│wne idee i warto┼Ťci firmy. Tre┼Ťci o takim charakterze u┼éatwiaj─ů zatem potencjalnemu klientowi zapami─Öta─ç dan─ů mark─Ö. Fakt ten mo┼╝e nast─Öpnie pozytywnie wp┼éyn─ů─ç na zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y.

2. Pozycja eksperta a fachowe wpisy blogowe

Budowanie kreacji w oparciu o pozycj─Ö eksperta jest mo┼╝liwe za spraw─ů udost─Öpniania wpis├│w bazuj─ůcych na specjalistycznej wiedzy. Dzi─Öki takiemu zabiegowi, blog firmowy pozwala przedstawi─ç przedsi─Öbiorstwo jako lidera w danej bran┼╝y. Dobrze rozegrana strategia content marketingowa po┼é─ůczona z SEO mo┼╝e si─Ö przyczyni─ç za┼Ť do tego, i┼╝ internauci poszukuj─ůcy odpowiedzi na nurtuj─ůce ich pytania, trafi─ů na tego typu wpis firmowyÔÇŽ i zapragn─ů przyjrze─ç si─Ö samej marce. Za spraw─ů subtelnego wkomponowania oferty sprzeda┼╝owej, pojawia si─Ö tak┼╝e szansa na to, i┼╝ przypadkowy czytelnik mo┼╝e zdecydowa─ç si─Ö na spontaniczne zakupy.

3. Dobry blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

Systematyczne udost─Öpnienia wpis├│w na blogu firmowym pozwala zbudowa─ç, a nast─Öpnie utrzyma─ç na sta┼éym poziomie komunikacj─Ö tak ze sta┼éymi, jak i przysz┼éymi klientami. Cz─Östo tworz─ů oni bowiem komentarze, w kt├│rych najcz─Ö┼Ťciej zadaj─ů pytania dotycz─ůce oferty danej marki. Daje to ┼Ťwietn─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç na wykazanie si─Ö specjalistyczn─ů wiedz─ů, rozja┼Ťnienie niepewnych zagadnie┼ä, a tak┼╝e ÔÇô co r├│wnie istotne ÔÇô nakierowanie na produkty lub us┼éugi, kt├│re mog─ů zainteresowa─ç danego pytaj─ůcego.

4. Jak prowadzi─ç dobry blog firmowy?

Wyszukiwarki internetowe, na czele z Google, stawiaj─ů na promowanie stron internetowych bazuj─ůcych na interesuj─ůcych i cz─Östo od┼Ťwie┼╝anych tre┼Ťciach. Z tego powodu, istotne jest, aby blog firmowy by┼é systematycznie uzupe┼éniany o nowe wpisy. Jest to bowiem sygna┼é, i┼╝ dany serwis jest wci─ů┼╝ wspierany, co przek┼éada si─Ö na lepsz─ů widoczno┼Ť─ç w wyszukiwarkach.

5. Blog firmowy a korzy┼Ťci ÔÇô budowanie ÔÇ×d┼éugiego ogonaÔÇŁ

Dobry wpis blogowy musi mie─ç przede wszystkim dwie cechy. Z jednej strony powinien stanowi─ç znakomit─ů lektur─Ö dla internat├│w, z drugiej natomiast by─ç stworzony w oparciu o zasady SEO, a co za tym idzie ÔÇô stanowi─ç czytelny komunikat dla bot├│w indeksuj─ůcych strony w konkretnych wyszukiwarkach internetowych. Jest to zatem doskona┼éa opcja na budowanie ÔÇ×d┼éugiego ogonaÔÇŁ. Blog firmowy umo┼╝liwia bowiem umieszczanie na swoich ┼éamach wpis├│w, kt├│re zawieraj─ů d┼éugie frazy s┼é├│w kluczowych. Mowa tutaj o sformu┼éowaniach bazuj─ůcych na frazach g┼é├│wnych, kt├│re zosta┼éy doprecyzowane o kolejne wyra┼╝enia.

6. Wpisy blogowe a social media

Dobry blog firmowy mo┼╝e by─ç uzupe┼énieniem strategii reklamowych prowadzonych w social mediach. Jest to mechanizm pozwalaj─ůcy na skuteczne budowanie relacji z klientami, jak i ÔÇô w przyjazny spos├│b, promowanie produkt├│w lub us┼éug. Je┼╝eli wpisy b─Öd─ů merytoryczne, istnieje szansa, i┼╝ zostan─ů one udost─Öpnione innym u┼╝ytkownikom portali spo┼éeczno┼Ťciowych. Taka ÔÇô w gruncie rzeczy oddolna inicjatywa internat├│w ÔÇô otwiera firmie nowe mo┼╝liwo┼Ťci pozyskiwania klient├│w. W ten spos├│b tworzy si─Ö te┼╝ spo┼éeczno┼Ť─ç, kt├│ra ÔÇô nast─Öpnymi wpisami ÔÇô zach─Öca do interakcji kolejnych, najcz─Ö┼Ťciej przypadkowych czytelnik├│w.

7. Zalety bloga firmowego a inwestowanie w mark─Ö

Wielu specjalist├│w od reklamy wskazuje na to, i┼╝ jednym ze sprawdzonych sposob├│w na podniesieniu sprzeda┼╝y jest inwestowanie w tzw. content marketing. Tworzenie cennej zawarto┼Ťci jest korzystne zar├│wno przy pozyskiwaniu nowych klient├│w, jak i podczas procesu pozycjonowania firmowych stron internetowych. Warto jednak przy tym pami─Öta─ç, i┼╝ prowadzenie bloga firmowego powinno by─ç przede wszystkim systematyczne. Wymierne skutki na tym polu mog─ů bowiem przynie┼Ť─ç wy┼é─ůcznie d┼éugoterminowe dzia┼éania.