7 sposobów na 💡 dobry blog firmowy

Firmy coraz częściej prześcigają się pod względem wdrażania nowoczesnych, a tym samym kosztownych rozwiązań marketingowych. Często zapominają jednak o sprawdzonych sposobach, które są gwarancja sukcesu, a do tego – nie wymuszają przygotowania tak dużego budżetu. Jednym z nich jest blog firmowy. Jeżeli prowadzisz swoją działalność, a jeszcze go nie posiadasz, to przeczytaj ten tekst i sprawdź, jak skutecznie tworzyć wpisy blogowe.

1. Blog firmowy i historia działalności

Wpisy na blogu są doskonałą opcją na przedstawienie tzw. storytellingu. Owa koncepcja opiera się na opowiedzeniu historii marki, a co za tym idzie – pozwala, w zrozumiały i przejrzysty sposób, zaprezentować główne idee i wartości firmy. Treści o takim charakterze ułatwiają zatem potencjalnemu klientowi zapamiętać daną markę. Fakt ten może następnie pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

2. Pozycja eksperta a fachowe wpisy blogowe

Budowanie kreacji w oparciu o pozycję eksperta jest możliwe za sprawą udostępniania wpisów bazujących na specjalistycznej wiedzy. Dzięki takiemu zabiegowi, blog firmowy pozwala przedstawić przedsiębiorstwo jako lidera w danej branży. Dobrze rozegrana strategia content marketingowa połączona z SEO może się przyczynić zaś do tego, iż internauci poszukujący odpowiedzi na nurtujące ich pytania, trafią na tego typu wpis firmowy… i zapragną przyjrzeć się samej marce. Za sprawą subtelnego wkomponowania oferty sprzedażowej, pojawia się także szansa na to, iż przypadkowy czytelnik może zdecydować się na spontaniczne zakupy.

3. Dobry blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

Systematyczne udostępnienia wpisów na blogu firmowym pozwala zbudować, a następnie utrzymać na stałym poziomie komunikację tak ze stałymi, jak i przyszłymi klientami. Często tworzą oni bowiem komentarze, w których najczęściej zadają pytania dotyczące oferty danej marki. Daje to świetną możliwość na wykazanie się specjalistyczną wiedzą, rozjaśnienie niepewnych zagadnień, a także – co równie istotne – nakierowanie na produkty lub usługi, które mogą zainteresować danego pytającego.

4. Jak prowadzić dobry blog firmowy?

Wyszukiwarki internetowe, na czele z Google, stawiają na promowanie stron internetowych bazujących na interesujących i często odświeżanych treściach. Z tego powodu, istotne jest, aby blog firmowy był systematycznie uzupełniany o nowe wpisy. Jest to bowiem sygnał, iż dany serwis jest wciąż wspierany, co przekłada się na lepszą widoczność w wyszukiwarkach.

5. Blog firmowy a korzyści – budowanie „długiego ogona”

Dobry wpis blogowy musi mieć przede wszystkim dwie cechy. Z jednej strony powinien stanowić znakomitą lekturę dla internatów, z drugiej natomiast być stworzony w oparciu o zasady SEO, a co za tym idzie – stanowić czytelny komunikat dla botów indeksujących strony w konkretnych wyszukiwarkach internetowych. Jest to zatem doskonała opcja na budowanie „długiego ogona”. Blog firmowy umożliwia bowiem umieszczanie na swoich łamach wpisów, które zawierają długie frazy słów kluczowych. Mowa tutaj o sformułowaniach bazujących na frazach głównych, które zostały doprecyzowane o kolejne wyrażenia.

6. Wpisy blogowe a social media

Dobry blog firmowy może być uzupełnieniem strategii reklamowych prowadzonych w social mediach. Jest to mechanizm pozwalający na skuteczne budowanie relacji z klientami, jak i – w przyjazny sposób, promowanie produktów lub usług. Jeżeli wpisy będą merytoryczne, istnieje szansa, iż zostaną one udostępnione innym użytkownikom portali społecznościowych. Taka – w gruncie rzeczy oddolna inicjatywa internatów – otwiera firmie nowe możliwości pozyskiwania klientów. W ten sposób tworzy się też społeczność, która – następnymi wpisami – zachęca do interakcji kolejnych, najczęściej przypadkowych czytelników.

7. Zalety bloga firmowego a inwestowanie w markę

Wielu specjalistów od reklamy wskazuje na to, iż jednym ze sprawdzonych sposobów na podniesieniu sprzedaży jest inwestowanie w tzw. content marketing. Tworzenie cennej zawartości jest korzystne zarówno przy pozyskiwaniu nowych klientów, jak i podczas procesu pozycjonowania firmowych stron internetowych. Warto jednak przy tym pamiętać, iż prowadzenie bloga firmowego powinno być przede wszystkim systematyczne. Wymierne skutki na tym polu mogą bowiem przynieść wyłącznie długoterminowe działania.